Mesnevi yi şerh eden, günümüz de Mevlevilikle ilgili çok konuşan bir kadın var. Yüzünde nurdan eser olmadığı halde isminin sonuna bir de nur sıfatı ekleyen bu kadının konuşmalarından bir kesit alıyorum:
Burada bir yaşadığım olayı anlatmak isterim. Bir konferansa davet edilmiştim, Hindistan’a. Orada Profesör arkadaşlarım var, Amerikalı. O gün Buda’nın doğum günüymüş. Bende Buda’yı çok sevdiğim için gezdiriyorlar bizi.
Hindu mabedi: Hindu mabedinde kilden bir kadın heykeli var, ayaklarını yıkıyorlar. Ben böyle bir şey görmedim, böyle bir hürmet, böyle bir saygı, böyle bir edep. Sanki karşısında Allah var da Allah’ı yıkıyorlar.
Şimdi oradan baktığın zaman onların taşa tapmaları mümkün mü? Hayır, o taş da ki hakikate, yani her yerden tecelli eden (Görünen) Allah’a tapıyorlar. O’nun şekli O. Onlar Allah’ı onda görmüşler. Kimimiz, çocuğumuz da görüyoruz Allah’ı, kimimiz eşimiz de! Onların Puta taptığı kadar, biz de birçok şeye tapıyoruz. Onların taptığının da, bizim taptıklarımızın da aslında Allah olduğunu idrak edersek, taptıklarımız Fil olmuş, Buda heykeli olmuş farkı kalmaz.
Yorum: Tasavvuf ve tarikatların günümüzde ki temsilcisi ve Mesnevi Şarihi olan bu kadının konuşmaları aynen böyle. Ona göre Tasavvufta evvelden beri var olagelmiş olan Vahdeti Vücudu anlatıyor ve böylece şirke dalıyor. Herkesin cehennemi tercih etme Hürriyeti var. Böyle sapkınların fikirlerine kapılıp imanını zayi edenlere acıyorum. Mevla, hidayet nasip ede.
ŞEYH NUMARALARI; İNSANLARI NASIL KANDIRIYORLAR
Müritleri kandırmak için şeyhlerin keramet gösterileri geçmişten beri anlatılır. Mesela: Köyden gelen mürit, elim boş gitmek olmaz diyerek şeyhine bir koyun getirir. Dergâhın kapısında karşılayan şeyhin hizmetçisi müridin elinden koyunu alır, mutfağa teslim eder. Müridi de götürür şeyhin karşısındaki koyun postunun üstüne oturtur. Şeyh sohbetine devam ederken bir punduna getirir ve “Evladım niye zahmet ettin koyun getirdin, çocuklarının da ihtiyacı vardır, onlarla beraber yeseydin” der. Mürit içinden Allah-Allah nereden bildi benim koyun getirdiği mi? Bu haza keramet diyerek şeyhini mestü hayran seyreder.
Bir başka örnek: Ülke TV nin sunucusu Turgay güler anlatıyor: “Ali Kalkancı Çin’den bir post getirmiş, postun düzeneği var. O arada müritler, zikir yapıyor, ibadet ediyor. Her kesin görebileceği esnada şeyh efendi sağ eliyle posta gel işareti yapıyor, sol elinin içindeki postu yürüten düzeneğin düğmesine basıyor ve post başlıyor sürünerek şeyhin yanına geliyor. Müritler, Allah’ü Ekber nidası ile çığlıklar atıyorlar.”
Şimdi şeyh efendi diyor ki “Allah’ın bir gücü var, otoritesini paylaştığı biri olarak benimde bir gücüm var.”
Günümüzden bir örnek: Şeyh makam arabasının yakıt göstergesini bozuyor, şehir dışına çıkacaklar. Şeyh efendi arabanın deposunu fulle miş, ama ibre bozuk olduğu için sıfır gösteriyor. Gariban Şoför, Hocam arabaya bir yerden benzin alalım, hiç yakıt yok diyor. Şeyh efendi “evladım onun duası var, sen yürü Biiznillah bir şey olmaz” diyor. Garibim şoför de basıyor gaza dört yüz kilometre gidiyor. Vardıkları yerde hayrette kalan şoför yemin Billah ederek anlatmaya başlıyor: “Vallahi depo boştu Şeyhin duası ile tam 400 kilometre geldim “ diyor.
Bir başkası bulmuş güzel bir koku, zikir yapılırken yapılan hızlı hareket neticesinde herkes terlemiş. Şeyh efendi düğmeye basıyor ve içeriye çok güzel kokulu serin bir hava giriyor. “Duydunuz mu” diyor “cennet kokusu geldi.”
Bu softalara cevabı merhum Mehmet Akif Ersoy versin:
Sofuluk satıyorsun, elinde boy-boy tesbih
Çevrende dalkavukların, tapınır gibi la teşbih
Sarık Cübbe Şalvarı, hepsi istismar riya
Şekil yönünden sanki Ömer’in devri güya
Herkes namaz oruçta, hepsi sözünü dinler
Zikir, Kur’an sesinden, yerler ve gökler inler
Ha bu din, iman, takva, inan ki hepsi yalan
Sen onları kendine taptırırsın vesselam
Derdin, davan sadece, hep nefsi saltanatın
Şimdilik putu sensin, tapılan menfaatin
Hey kukla kafalı adam, dinle sözümü tut
Bunların dilinde Hak, ama kalbi dolu put
Hey koca Şair, dünyada yüzün gülmemiş, Mevla’m seni bağışlasın ve ahirette yüzünü güldürsün.
Sitede yayınlanan köşe yazılarından yazarları sorumludur.