Dört Hak Mezhep
İnanç Esasları - Dört Hak Mezhep
1.Hanefî, Şâfiî, Mâlikî ve Hanbelî olmak üzere dört hak mezhep vardır.
2. Hak mezheplerin kaynağı aynıdır; fakat olayı ele alış biçimleri ve delilleri farklılık gösterdiği için görünüşte farklılık gösterirler.
3. Bu mezhepler temelde aynıdır. Aynı labirentin içindeki, başlangıcı ve sonu aynı olan dört ayrı yol gibidirler.
4. Bu dört mezhebin haricinde de hak mezhepler vardı; fakat mezhep kuralları tamamlanmadan imamları vefat ettiği için ve zamanla kuralları yazılmayıp unutulduğu için sadece günümüze kadar sağlam bir şekilde muhafaza edilen bu dört hak mezhepten birine uyulmalıdır.
5. Müctehid imamlarca fıkhî meselelerde hüküm vermenin kuralları belirlenmiş ve tamamlanmıştır. Yani, bu hak mezheplerin dışında yeni bir mezhep üretmek ya da var olanı değiştirmek tamamen bâtıl ve İslâm’da yeri olmayan bir davranıştır.
6. Mezhep imamlarının dördü de dinî meselelerin temelinde aynı görüşe sahiptirler. Bu bakımdan aralarında asla ayrılık yoktur. Ancak bir kısım konular hakkında ellerinde bulunan delillere göre ayrılık göstermişlerdir. Bunlar iyice incelendiği zaman temelde değil, görünüşte bir ayrılık olduğu görülecektir.
Ekleme
Tarihi: 21 Mayıs 2023 - Pazar
Dört Hak Mezhep
İnanç Esasları - Dört Hak Mezhep
1.Hanefî, Şâfiî, Mâlikî ve Hanbelî olmak üzere dört hak mezhep vardır.
2. Hak mezheplerin kaynağı aynıdır; fakat olayı ele alış biçimleri ve delilleri farklılık gösterdiği için görünüşte farklılık gösterirler.
3. Bu mezhepler temelde aynıdır. Aynı labirentin içindeki, başlangıcı ve sonu aynı olan dört ayrı yol gibidirler.
4. Bu dört mezhebin haricinde de hak mezhepler vardı; fakat mezhep kuralları tamamlanmadan imamları vefat ettiği için ve zamanla kuralları yazılmayıp unutulduğu için sadece günümüze kadar sağlam bir şekilde muhafaza edilen bu dört hak mezhepten birine uyulmalıdır.
5. Müctehid imamlarca fıkhî meselelerde hüküm vermenin kuralları belirlenmiş ve tamamlanmıştır. Yani, bu hak mezheplerin dışında yeni bir mezhep üretmek ya da var olanı değiştirmek tamamen bâtıl ve İslâm’da yeri olmayan bir davranıştır.
6. Mezhep imamlarının dördü de dinî meselelerin temelinde aynı görüşe sahiptirler. Bu bakımdan aralarında asla ayrılık yoktur. Ancak bir kısım konular hakkında ellerinde bulunan delillere göre ayrılık göstermişlerdir. Bunlar iyice incelendiği zaman temelde değil, görünüşte bir ayrılık olduğu görülecektir.
Yazıya ifade bırak !
Bu yazıya hiç ifade kullanılmamış ilk ifadeyi siz kullanın.
Okuyucu Yorumları
(0)
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.